neděle 19. dubna 2015

Jak jsem cestovala přes knižní databáze

Snad každý knihomol, který pronikl do knižní komunity na internetu, má někde svoje hnízdečko, kde přidává knížky, hodnotí je, komentuje. Máme štěstí, že existují různé knižní databáze. A které jsou ty, které jsem navštěvovala nebo navštěvuji já? Kde jsem se nakonec usídlila?
Když jsem začala před čtyřmi lety chodit do knihovny (znovu po x-letech), což způsobilo, že jsem začala číst jak divá, tak jsem samozřejmě chtěla sdílet svoje názory někde s někým. Měla jsem jen jednu kamarádku, se kterou jsem si o tom mohla povídat, ale já prostě chtěla víc. Pak mi na facebooku vyskočilo, že se někdo z mých přátel přidal na Bookfan. Mám takový matný dojem, že to byla moje profesorka češtiny. To je ale náhoda. A já objevila nový svět.

Tak jsem na Bookfan naházela všechny knihy (nebo snad všechny, kdo si ty z dětství má pamatovat), které jsem kdy přečetla do mojí osobní knihovny, začala jsem se zapojovat do diskuzí. Bookfan měl úžasnou hlavní stránku, kde se dalo skvěle komentovat. A byla tam spousta knihomolů, se kterými byla sranda. Patřila jsem mezi ty, kteří dle statistik stránku navštěvovali nejvíce. Byla jsem tam prostě pečená vařená. 
Dokonce díky bookfanu jsem dostala svůj úplně historicky první recenzní výtisk. To jsem ještě ani neměla blog. Tehdy jsem vůbec netušila, že něco takového existuje. A tím myslím RC i ty blogy. Teda, že existují blogy, to jsem věděla, ale rozhodně jsem netušila, že existují ty knižní. Tehdy mi mě ani ve snu nenapadlo, že ze mě jednou bude knižní blogerka.


Jenomže Bookfan pak šel do kytek a s ním celá zavedená komunita. Tak kam teď. Někdo mi ukázal Databazeknih.cz, tak začalo hromadné stěhování spousty členů, já s nimi. Můžu vám říct, že předělat celou knihovnu z bookfanu do DK byl záhul. Málem jsem u toho vypustila duši. Jenomže DK nebyl Bookfan a mně chyběly ty diskuze a vůbec hlavní stránka podobná fb, kde by člověk viděl statusy, apod. Ale nějakou dobu mi stačila.


A pak nastal můj kniho-blogerský debut a já zjistila, že velká spousta z vás taky sídlí na GoodReads, které se liší od těch ostatních tím, že je mezinárodní. Nejdřív jsem si nedovedla představit, že bych na takovém serveru fungovala, ale dneska to tam vedu už druhým rokem a jsem až po uši zamilovaná. DK jsem neopustila, dále si tam vedu knihovnu, protože prostě stěhovat se znovu, a zrovna na GR, se vším všudy. To by mě už asi zabilo. Na GR mám většinu svých knih, ale ne všechny. Možná někdy to tam všechno dodělám. Někdy, možná :D Hm.


Takže můj knihomolský domov mimo blog je momentálně jak na DK tak na GR a jsem spokojená. Na GoodReads jsem objevila spousta super možností, neustále objevuji nové, je tam pořád co dělat, moc se mi líbí možnost GR Challenge, ale o tom, co miluji a používám na GR až zase jindy. To je opravdu na samostatný článek. Na DK mám své staré kámoše knihomoly z Bookfanu, na GR většinu z blogerské komunity a prostě si předu spokojeně jak kotě. Je dobré mít takováto knižní hnízdečka.
Na Databazeknih.cz mě najdete jako LucieRej a na GoodReads jako Lucy King. Ale můžete tady nalevo v ikonkách kliknout rovnou, zavede vás to na moje profily.
A co vy? Využíváte knižní databáze? Pokud ano, kterou? Stěhovali jste se někdy jako já? Klidně hoďte do komentářů i nickname, můžeme se někde potkat :)

10 komentářů:

  1. Tak první web vůbe neznám, ale chci se na něj podívat! :D Na Goodreads jsem každý den a miluji to tam... možná i víc než databázi, protože tam hledám jenom minimum informací.. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bookfan už ale myslím ani nefunguje, právě jak v článku píšu, že šel do kytek :D tak tam to šlo všechno, nejdřív tvůrci opustili loď, pak samozřejmě to začalo blbnout, tak se všichni přestěhovali pryč a včera jak jsem hledala ten obrázek, tak mi to ani google nevyhodil web. Takže už asi není. .... jo GR je super, taky jsem tam každý den :) i několikrát denně :D

      Vymazat
  2. Databazi moc nesledujem, no goodreads je naozaj dobrá stránka. Je tam dosť veľa informácii a prehľad kníh :3

    OdpovědětVymazat
  3. Ani jsem netušila, že je/ byl nějaký Bookfan. Mám účty na databaziknih i na cbdb.cz, ale stejně mám nejraději Goodreads. Také je pro mě nejaktuálnější :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. joo bookfan, ach ta nostalgie, to už jsou aspoň tak čtyři roky, co to začalo upadat, škoda toho, byla to super stránka, dalo by se říct, že taková kvalitní česká verze GoodReads v možnostech pro čtenáře. .... cbdb.cz o tom jsem slyšela, ale nikdy jsem se tam myslím ani nepodívala.

      Vymazat
  4. BookFan mě minul, DK mám spíše kvůli bazaru, ale z Goodreads se prakticky nehnu :) Super článek :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já taky začínala na Bookfanu, ale to už se brzy blížil jeho konec, takže jsem se přestěhovala na Databázi knih, kde jsem pečená vařená. Na Goodreads chodím taky, mám tam svoji knihovnu, ale nepřidávám komentáře ani recenze, jen občas přidám nějaký status ke knize, kterou právě čtu.

    OdpovědětVymazat
  6. Já jsem teda nejvíc na databázi knih, ale goodreads jsem už před nějakou tou dobou taky objevila.. ale ještě se tam moc neorientuju.. ale přes prázdniny bych na tom chtěla zapracovat, už kvůli tomu, že jsou tam všechny knížky, třeba i ty, které v čr nejsou..

    OdpovědětVymazat
  7. Bookfan neznám. Já jsem na Databázi knih a jsem spokojená. Konečně mám přehled o tom, kolik jsem toho přečetla :D

    OdpovědětVymazat

Ráda si přečtu tvůj komentář :) A děkuji za návštěvu!